ReisStart.nl / Brazilië
Home   Informatie   Weer   Forum   Foto's   Filmpjes   Linkpagina

3 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 > Volgende >> Laatste  

Werken in Brazilie
Door:
JW
- Gast

Datum:
15-11-2005 16:37:14
Hallo,

Kan iemand mij informatie geven over werken in Brazilie? Misschien hebben jullie goede tips of een paar handige site's.

Alvast bedankt,
JW
Door:
Silvia
- Gast

Datum:
15-11-2005 16:51:10
Wil je vrijwilligers of betaald werk doen. In welke richting?

Gr S
Door:
JW
- Gast

Datum:
15-11-2005 18:29:17
Betaald werk.

De richting maakt niet zoveel uit. Helaas heb ik aan mijn (HBO) opleiding (bank en verzekeringen) niet veel in het buitenland.
Door:
Maarten van Tilburg
- Gast

Datum:
16-11-2005 04:22:34

1) Betaald werken mag/kan alleen met een permanent visum, niet met een toeristenvisum.
2) als je dat hebt: solliciteren heeft alleen nut als je de taal goed spreekt.
3) als je dat kunt: solliciteren vanuit Nederland geeft nul resultaat. Je moet kennissen hebben.
4) mocht het al lukken: ongeschoold werk levert niet veel meer dan minimumloon (300 R$, ca 120 euro p.m.(dat is maand, niet week)

Met HBO (richting maakt niet veel uit) heb je wat meer mogelijkheden, gesteld dat het diploma erkend wordt.
Eventueel vragen bij het consulaat van Brazilie, Havengebouw in Rotterdam.
Door:
Maarten van Tilburg
- Gast

Datum:
16-11-2005 05:11:07

Moet zijn Groot-Handelsgebouw, naast het centraal station.
Door:
jan
- Gast

Datum:
06-12-2005 20:44:35
maarten waar werk jij nu?
Door:
Silvia
- Gast

Datum:
06-12-2005 23:09:33
of via een nederlandse kolonie
Door:
Maarten van Tilburg
- Gast

Datum:
07-12-2005 00:20:40

Aan de eersder genoemde 4 punten kan ik er nog een bijvoegen: boven de 50 ben je of te duur of te lastig. Ze nemen veel liever een trainee.

Aan twee punten voldoe ik niet. De oplossing is eigen baas worden. Ik ga een bar/cafe openen in mijn woonplaats Itaipava.
Door:
Simon
- Gast

Datum:
08-12-2006 22:00:04
Laatst was iemand van 26 jaar al te oud bevonden.
Maar de bar/cafe van Maarten is ondertussen al open. Als we ooit met de sjoelbakcompetitievereniging die kant op gaan dan komen we zeker langs.
Door:
Sponzzzo
- Gast

Datum:
09-12-2006 10:25:15
"Via een Nederlandse Kolonie ?"
Wat is dat nou weer ?

Belangrijkste is Brazilie (rei(ij)len en zeilen, de fijne kneepjes), de Braziliaan en de taal goed te kennen.
Leeftijd is niet altijd een probleem, in tegendeel. Ervaring wordt hier (steeds meer) op prijs gesteld.
Door:
Flecha
- Gast

Datum:
09-12-2006 10:36:00
Die "Nederlandse" (landbouw)kolonies met hun klompendansen, moeten onderhand eens integreren! De emigratieverdragen die de mensen daar hadden zijn geloof ik door zowel Brazilië als NL afgeschaft.
Door:
dop
- Gast

Datum:
10-01-2007 22:37:10
tnt post heeft net een braziliaans express bedrijf overgenomen
of heb je al ns gekeken op de site van buitenlandse zaken, minbuza
Door:
Emile
- Gast

Datum:
11-01-2007 02:52:37
bankwezen?!?

VErdome er zijn hier meer bankambtenaren dan mensen en Meer banken dan gebouwen

HUP HUP die taal leren en aan de slag bij Banco Real, 100% dochter van ABN.

En zag in Rio een bank die onderdeel was van ING ben alleen de naam kwijt.

Ja het leven is hier mooi.

zon zee strand vrouwen mannen caiparinha samba
wat wil je nog meer

Als je van mountainbikes houdt, ik zoek nog een partner . Ik kan echt niet op die Brazilianen rekenen

até

olee
Door:
meowth
- Gast

Datum:
13-05-2008 14:44:19
weet iemand een site voor brazilie informatie over middelen van bestaan
Door:
Frank
- Gast

Datum:
14-05-2008 06:52:14
over middelen van bestaan?Wat bedoel je precies?
Door:
Célina
- Gast

Datum:
20-07-2008 19:23:24
Wel, Thx voor de informaties! Graag zou ik ook naar ginder verhuizen...
Wil een totaal nieuwe start, een nieuwe leven, heb connecties maar zou graag iemand anders zijn opinie horen.
Hoe zit 't in verband met:
- kinderen/opvang/school ( heb 2 kinderen)
- geneeskunde/artsen?
- ivm werk heb al een en ander kunnen lezen maar kan iemand mij daar meer over vertellen?
- is die permanent visum moeilijk te verkrijgen?

Alvast bedankt!
Door:
Maarten van Tilburg
- Gast

Datum:
21-07-2008 05:33:25
@Celina:
Ik begin waar het hoort te beginnen, met de laatste vraag.
Als je niet getrouwd bent met een Braziliaan, of een Braziliaans kind hebt, is de enige weg het investeringsvisum. Een bedrijfje beginnen dus, en dan heb je dus startkapitaal nodig (en een plan).
Dan is de vraag over werk ook meteen opgelost.

De andere vragen kunnen beantwoord worden met: als je wat geld hebt is het geen probleem.
Een goede school (particulier) kost ongeveer 500 reais pm per kind, een verzekering tegen ziektenkosten voor het gezin iets van 600, als je kinderopvang wilt moet je een baba of empregada in dienst nemen (de school is gewoonlijk maar halve dagen), dat kost je nog eens 600 ofzo, als je een huis huurt gaat dat in de betere wijken in de grote steden zeker 1500 kosten, en bij de supermart ben je gauw 800 kwijt.

Tel maar op, ik zit al op de 4000 ongeveer, en dan komt nog gas en licht, kleding enz enz.

Het minimum salaris is momenteel 415 reais per maand.
Door:
Feity & Daft®
- Gast

Datum:
22-07-2008 00:51:37
@celina

Welk deel van Brazilië wil je eigenlijk heen? cost of living verschilt nogal per staat/regio.
Hier (Espirito Santo) is redelijk vergelijkbaar met wat Maarten schetst, maar ik kan mij voorstellen dat in bv Curitiba alles een stuk prijziger is.
Door:
Célina
- Gast

Datum:
23-07-2008 14:45:56
Hey...

Alvast bedankt voor de informatie Maarten en Feity. Ik zou heel graag richting Rio gaan. Zelf heb ik enkele jaren in Afrika & Peru gewoond en ik wou nu eens "iets anders " om het even heel simpel uit te drukken. Ik weet dat daar heel veel bij komt kijken aangezien ik met mijn meisjes ga verhuizen en dat helemaal nieuw is voor mij. Sparen ben ik volop mee bezig ( zonder capitaal wil ik ook niet vertrekken) en het is idd de bedoeling om zelf iets te beginnen.
Thx !
Door:
Maarten van Tilburg
- Gast

Datum:
24-07-2008 02:48:59
@Celina:

Rio is nou wel net een moeilijke stad om in te beginnen, vrees ik. Duur wat huur en dus levensonderhoud betreft, de veiligheidssituatie is niet je dat, dus je moet cht gaan wonen in een van de betere wijken.

Ik heb hier vele postings geplaatst over het reilen en zeilen van mijn bedrijfje, een bistro bij Petropolis, en ik kan je vertellen dat het binnenhalen van 4000 reals pure winst (wat je volgens mij nodig hebt voor je levensonderhoud) daar uit voorlopig gewoon niet lukt.

3 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 > Volgende >> Laatste  

Reactie plaatsen
Bericht:
Uw naam:
Uw email adres:
Anti-spam:
Vul de onderstaande code ter controle rechts in.
Forum, Anti-Spam code

Nieuwbrief: Wilt u lid worden van onze nieuwsbrief?
Ja Nee