ReisStart.nl / Brazilië
Home   Informatie   Weer   Forum   Foto's   Filmpjes   Linkpagina

9 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 4 5 6 7 > Volgende >> Laatste  

Islam steeds populairder in Brazilië
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
26-12-2009 16:58:02
@Mclovin:

Over welke problemen heb je het eigenlijk?

Heb je er een probleem mee als er een moskee in de buurt is ? Zo ja, waarom.
Ik heb er problemen mee dat er kerken is de buurt zijn, welke dan ook, die de zondagsrust verstoren. Betekent het dat ik christelijken het land wil uitjagen ? (dat is een retorische vraag, het antwoord is uiteraard nee).

Heb je een probleem met asociaal gedrag ? Daar steun ik je dan in, want dat heb ik ook. Maar dat heeft niets te maken met racisme of godsdienst. De Tokkies zijn n.m.m. net zo erg als een onaangepaste middeleeuwer uit het Rif-gebergte.
Ja, dat is gedeeltelijk cultuur, en ook opvoeding.

Cultuur is een lastig ding, als je er echt over gaat nadenken. Ik weiger om te geloven dat de ene cultuur beter is dan de andere, wel dat er (grote) verschillen zijn waar je uit kan kiezen.
Eerste vereiste is dan, dat je ook enigszins met die culturen bekend bent. Anders valt er niets te kiezen.
Tweede vereiste is een wat onafhankelijke geest. Niemand, geen krant of kerk of geestelijke stroming, kan mij voorschrijven hoe ik moet denken.

De problemen in de Nederlandse maatschappij (en in geheel Europa, eigenlijk) komen voort uit onberedeneerde haat, niet uit beredeneerde inzichten. De opmerking van marcus, hierboven, waarop ik reageerde, zijn een uitvloeisel daarvan. Wie wind zaait, zal storm oogsten, wie haat zaait, krijgt een bloedige oorlog.

En dat is wat bij mij grote zorgen geeft. De spreekwoordelijke tolerantie van NED is opgeslagen, van intolerant tot openlijk vijandig. Een proces van vele jaren, ja, beginnend bij Janmaat.
En begrijpelijk, want het komt van beide kanten. Het valt niet goed te praten, dat bepaalde groepen de bestaande maatschapij als minderwaardig beschouwen, en dat openlijk verkondigen of tonen met gedrag.
Net zo goed valt het niet te verdedigen dat mensen die zich nog niet aangepast hebben, te beschouwen als minderwaardig. Dat lijkt me te sterk op racisme, inderdaad.
Door:
andromeda
- Lid

Datum:
26-12-2009 17:03:53
Hallo brazilieliefhebbers ik ben net terug van 3 weken rio en heb maar 1 stofkap gezien , waarvoor hulde
Door:
Hazel
- Lid

Datum:
26-12-2009 17:45:12
Spreek je Portugees Maarten?
Doe je je best om het te leren?

Waarom kunnen die moslims geen Nederlands spreken en doen ze geen enkele moeite om het te leren?
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
26-12-2009 18:02:04
@Hazel:

Ik heb met verschillende "moslims" gesproken die prima Nederlands spraken.
Wat heeft dat met geloof te maken ?

Niets dus. Je gebruikt een geloof als indicatie van een etniciteit. Of misschien als een cultuur, maar dan als indicatie van een klein deel van die gelovigen.

Je generaliseert dus niet alleen, en nogal onterecht ook volgens mij, je doet een ongeinformeerde en kleinerende opmerking t.a.v. een bevolkingsgroep die niet in zijn algemeenheid opgaat.

Ben je ergens bang voor ? Zo ja waarom.

Door:
andromeda
- Lid

Datum:
26-12-2009 18:13:17
Voor een moslim die zegt dat hij atheist is geworden heb ik respect , maar kom nou ,het gaat toch de hele tijd in NL over moslims dit moslims dat , moslims willen dit en dat , er zijn er ook genoeg die willen werken en een normaal bestaan op willen bouwen , maar aan veel is een steekje los en zijn instaat om je fysiek iets aan te doen als je geintjes maakt over de islam , volstrekt belachelijk natuurlijk in een vrij en ontwikkeld nederland, daar zit toch geen hond op te wachten op een stel lichtgeraakte imbecielen uitzonderingen daargelaten
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
26-12-2009 19:06:49
Quote:
op een stel lichtgeraakte imbecielen uitzonderingen daargelaten

Precies, daar had ik het over.

Ik heb geen respect voor mensen die mijn persoonlijke levensovertuiging niet willen respecteren, van welke godsdienst dan ook.

Het zijn m.i. uitzonderingen. Nog wel, en gelukkig ook.
Door:
Hazel
- Lid

Datum:
26-12-2009 19:12:19
Als je emigreerd naar Brazilië dan zul je je moeten aanpassen aan het land, de taal en cultuur.

80% van de Marokkanen past zich totaal niet aan en houdt alleen het handje op, ze spreken geen woord Nederlands, ze spugen op de Nederlandse maatschappij, maar door een wonder weten ze wel het bijstandsloket te vinden. Plus hebben ze totaal geen controle op hun losgeslagen kinderen die alles roven wat los en vast zit.
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
26-12-2009 22:41:19
bron ?
Door:
Curitibano
- Lid

Datum:
26-12-2009 23:00:35
Bron?

Telegraaf, AD, Stentor, Parool en ga zo maar door.
Door:
marcus100
- Lid

Datum:
26-12-2009 23:07:03
Volgens Maarten zijn het uitzonderingen en een kleine groep die de problemen veroorzaken.
Wat is jou bron dan Maarten?
Zijn dat toevallig de politici die hun geloofwaardigheid hier in NED. al totaal verloren hebben?
Wie worden hier de laatste jaren vermoord Maarten,dat zijn de mensen die het hardop
durfen te zeggen.
80% van Hazel is een reeel getal.
Op nine-elleven stonden hier de Turken en Marrokanen op straat te dansen.(echt)
We worden hier op straat aangesproken door
dat tuig,met de mededeling dat zij het hier
over een paar jaar gaan regelen.(NED)
De politie hier loopt een blokje om,om deze jongeren te ontlopen Maarten!
Dit alles speelt zich af in Emmen in Drenthe
Maarten(plattelands dorp)
Hebben ze problemen met de politie of iemand anders en ze kunnen het niet aan,dan word er even met Rotterdam gebeld en komen er wat mensen die het anders regelen.
Wanneer gaan jou ogen los Maarten?
Mijn bron?vraag Rudolph maar,die woont hier ook!
Die zal mijn bewering zeker niet ontkennen!!!!
Maar begin maar bij JOU bron!
Door:
Hazel
- Lid

Datum:
26-12-2009 23:53:21
De Stentor Curitibano? Wellicht ken ik je.
Door:
Curitibano
- Lid

Datum:
27-12-2009 00:07:11
@Hazel

dat was vroeger o.a. de Zwolsche Courant
Hier in Curitiba lees ik vaak alleen Gazeta do Povo en dan alleen nog op internet.

Weet niet of je mij kent, maar ik denk het haast van niet
Door:
Hazel
- Lid

Datum:
27-12-2009 00:12:56
ah ok, dan ken ik je niet.
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
27-12-2009 00:26:32
Als ik naar een bron vraag, beste heren, dan vraag ik niet om de mening van luidmuilen van rechtse tot uiterst rechtse politici en hun uitlaatkleppen zoals de Telegraaf en het AD.

Hazel beweert dat 80% van de Marokkanen van de bijstand trekt. Zolang hij dat niet aantoont met officiele cijfers, houd ik mij het recht voor dat niet te geloven.
En voor geschreeuw ben ik niet gevoelig. Voor woorden als "tuig" wel, dan gaat bij mij de deur op slot.
Door:
Hazel
- Lid

Datum:
27-12-2009 00:31:03
Totdat je vrouw op de markt nagesist wordt Maarten: "hoeoeoeoeoeoer", en je zoon thuiskomt met een gebroken kaak.
Door:
andromeda
- Lid

Datum:
27-12-2009 00:36:45
Sorry maar deze cijfers zal ons linkse staatsbestuur ook nooit uit zichzelf openbaar maken , zelfs de vraag wat kost ons de immigratie van vluchtelingen en laaggeschoolden ,werd afgedaan als of dat de vragensteller een racist was , nederland is compleet doorgeschoten de meeste landen om ons heen ook trouwens frankrijk heeft met de ban lyeux nog veel grotere problemen
Door:
marcus100
- Lid

Datum:
27-12-2009 00:45:12
Je vergeet je bron te vermelden Maarten.
Volgens jou zijn het incidenten en een kleine groep.
Wat is die kleine groep?1%,25%,50%?
Als je alleen maar zit uit te lokken,kun je dat beter op je eigen forum doen!
Door:
Hazel
- Lid

Datum:
27-12-2009 00:54:45
welingelichtekringen.nl/marokkanen-dfrie-keer-zo-misdadig.html
Door:
Hazel
- Lid

Datum:
27-12-2009 00:58:59
www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=9519
Door:
Hazel
- Lid

Datum:
27-12-2009 00:59:41
Per jaar is de inkomensoverdracht van autochtonen naar Marokkanen tenminste 1000 miljoen oftewel 1 miljard EURO. Alle kosten van overige regelingen, zoals inburgering, politie, gevangenissen, moeten hier nog bij worden opgeteld.
Al met al is er in de afgelopen dertig jaar tenminste 15 miljard euro op deze manier overgeheveld naar Marokkanen. En het einde is nog lang niet in zicht. Het aantal Marokkanen groeit jaarlijks met ongeveer 2 %.

9 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 4 5 6 7 > Volgende >> Laatste  

Reactie plaatsen
Bericht:
Uw naam:
Uw email adres:
Anti-spam:
Vul de onderstaande code ter controle rechts in.
Forum, Anti-Spam code

Nieuwbrief: Wilt u lid worden van onze nieuwsbrief?
Ja Nee