ReisStart.nl / Brazilië
Home   Informatie   Weer   Forum   Foto's   Filmpjes   Linkpagina

waar satellietschotelset kopen in Natal?
Door:
Mikey
- Lid

Datum:
27-01-2010 11:54:55
Hallo,

Kan imenad me aan een goed adres helpen voor een satellietschotelset in Natal om NL televisie te kunnen kijken?? Alvast bedankt
Door:
borsjea
- Lid

Datum:
27-01-2010 22:31:44
het ontvangen van Nederlandse televisie via de satteliet in Brasil is helaas beperkt tot de ontvangst van BVN, meer info zie : www.bvn.nl/ontvangst/regio_informatie/zuid_amerika

Ontvangt van de astra 19,2 de satelliet die voor de Nederlandse TV wordt gebruikt is onmogelijk

Een andere optie is de SLINGBOX dit is een apparaat waarmee je video signalen via internet door geeft.
Je plaats een ontvanger en de SLINGBOX bij iemand met een internet aansluiting in Nederland en stuurt de beelden via internet door. Ontvanger is via internet en de SLINGBOX te bedienen,

Door:
Mikey
- Lid

Datum:
28-01-2010 10:15:42
Bedankt voor de info. Weet je evt. ook een betrouwbaar adres voor een schotelset in Natal?
Door:
Hazel
- Lid

Datum:
28-01-2010 11:40:31
Waarom geen SKYNET Mikey, mooie films en series (Amerikaans) in Engels en Portugees, plus natuurlijk de Brazilianse kanalen (waarvan 15 Evangelise) en een hoop voetbal als je daar van houdt.

Is vrij duur, tussen de R$100 en $200 per maan (schotel, kastje en plaatsing gratis).

Of NET: telefoon, internet en tv via de kabel, dezelfde kanalen als SKYNET.

Embratel is trouwens ook met schotels begonen. ff zoeken op internet war je dit in Natal kunt anschaffen.
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
28-01-2010 23:43:14
Om een satelliet te kunnen ontvangen, moet die "in het zicht" staan van de schotel.

Misschien, bij bepaalde weersomstandigheden, via reflectie van de Von Allen gordel (zoiets, lang geleden) zou je met een grote schotel die Astra kunnen ontvangen. Maar makkelijk en ongestoord is het niet.

Ik heb SKY, zeker 60 verschillende kanalen. Het meeste is of Braziliaans (inclusief inderdaad een stuk of drie evangelische, Rural, twee stuks politieke zenders, een of twee lokale kanalen, 2 maal O Globo en BAND), of (commercieel) Amerikaans (Fox, AXN, MGM, nog een stuk of tien).

Voor het betere nieuws ben je op BBC-world aangewezen, of als je dat prefereert FOX-news of CNN (de laatste kan ook in het Spaans dacht ik). Mocht je dat wensen is er de Franse TV5 en de Italiaanse (hoe heet het ook alweer) en de Deutche Welle. Kost wat meer dacht ik.

Verder zijn er minstens tien sportkanalen. Op sommigen moet je je abonneren als je dat wilt (PPV). Net zoals de tig "erotische".

Keuze zat dus, aleen geen Nederlands.

Koop wel een TV met SAP, dan kan je het geluid omzetten naar het origineel, wat meestal Engels is. De Portugese nasynchronisatie van b.v. History Channel is niet te volgen.
Door:
Hazel
- Lid

Datum:
29-01-2010 00:31:02
Zou het geen beter idee zijn om die troep links te laten liggen en lekker met je buren of vrienden te bespreken hoe de wereld er morgen uit moet zien?
Zelfs het voetbal is geen zak meer aan: poen=winnen
Door:
Hazel
- Lid

Datum:
29-01-2010 00:31:55
Of natuurlijk via Orkut of Hyves of zo je geneugten binnenhalen
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
29-01-2010 02:17:01
Ik ben een redelijk geoefend kroegtijger, mits voorzien van voldoende alcohol worden alle grote wereldproblemen moeiteloos in een avond opgelost.

Ik heb dat in Brazilie nog niet meegemaakt, moet ik eerlijk bekennen.

Vanavond nog even naar kanaal 135 gekeken (combate, het gaat alleen en uitsluitend over kooigevechten), wat lastig is omdat de helft van de toetsen op de afstandbediening niet meer werkt. Maar goed, ik dwaal af.

Door:
Ecky
- Lid

Datum:
31-01-2010 17:24:15
In Natal zit een martin.
Heeft veel ervaring in schotel antennes.
Kijk ff op dreamboxsuport.com/ voor zijn telefoonnummer
Door:
Mikey
- Lid

Datum:
01-02-2010 12:34:44
Bedankt voor alle reacties. De slingbox is aangeschaft en geïnstalleerd en werkt goed, maar je moet inderdaad wel een snelle internetverbinding hebben en de beeldkwaliteit op mijn laptop is niet zoals die op televisie. Mocht het achteraf toch niet goed bevallen, dan maar en schotel en neem ik met Martin contact op.
Door:
edinho
- Lid

Datum:
01-02-2010 19:55:10
@Mikey,

Hangt de snelheid van de internetverbinding af van de snelheid van degene die ontvangt of van degene die de slingbox geinstalleerd heeft ? Wat is jouw snelheid op dit moment?
Door:
Mikey
- Lid

Datum:
02-02-2010 11:57:14
Volgens mij alleen aan de ontvangerkant. je hoeft nl. niets te uploaden, maar je krijgt toegang tot je slingbox die je elders hebt geïnstalleerd, dus je hoeft alleen maar te downloaden. Ik kan mijn snelheid ff niet achterhalen, want ben zelf op dit moment eventjes in NL. Volgende week ben ik weer terug in Natal en kijk ik even. maar volgens mijn vrouw die er nu wel is, werkt het goed. Kunnen de kids weer sesamstraat, zandkasteel en pippi langkous kijken..... Zit overigens voor de langzame verbindingen opslagmogelijkheid in de nieuwe software. Je streamt dus de uitzending en deze wordt tot geloof ik 60 minuten opgeslagen. als je dus een kwartiertje opslaat met een langzame verbinding en daarna naar het begin 'terugspoelt' kun je daarna ongestoord je uitzending zonder vertraging zien.
Door:
Mclovin
- Lid

Datum:
04-02-2010 01:43:58
Mikey,

Probleem is niet de downloadsnelheid hier. Maar ze (naar mijn weten alle providers hier) knijpen alles (http) af buiten brazilie. Ik kan met mijn 10mb verbinding niet eens uitzendinggemist.nl in de hoogste kwaliteit (geloof zo'n 100 a 150kb) kijken. Ik had een tijdje een slingbox in de US staan, maar kabelpakket daar is vreselijk. Films bijv worden geedit, scenes worden geknipt, F words weggehaalt etc en ik kon ook niet hoger dan 50kb gaan.

Haal nu gewoon lekker alles binnen via usenet, alle series staan in hdtv binnen enkele minuten na de uitzending online en usenet knijpen ze hier tot op heden nog af dus trek volle bak (1200kb)
Door:
Mikey
- Lid

Datum:
11-02-2010 19:29:29
Klopt Mdovin,

Ben nu in Natal en wordt idd 'afgeknepen' tot 90 à 100kb. In NL ging vrij makkelijkt tot boven 1000kb. Maar.... er zit een opslagmethode op de software (slingplayer). Je kunt tot een uur opnemen. Als je dus ongeveer 10 minuten je slingplayer aanzet en daarna gaat kijken vanaf de 1e minuut, kun je voor de rest ongestoord kijken.

Reactie plaatsen
Bericht:
Uw naam:
Uw email adres:
Anti-spam:
Vul de onderstaande code ter controle rechts in.
Forum, Anti-Spam code

Nieuwbrief: Wilt u lid worden van onze nieuwsbrief?
Ja Nee