ReisStart.nl / Brazilië
Home   Informatie   Weer   Forum   Foto's   Filmpjes   Linkpagina

Ervaring over emigreren naar Nederland
Door:
FLAMENGUISTO!
- Lid

Datum:
04-02-2010 11:39:54
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben op het gebied van hun partner in nederland te laten wonen.
Graag geen reacties over IND en dit soort websites. Dit weet ik allemaal.
Ik wil alleen graag eigen verhalen en ervaringen horen over hoe andere dit hebben ervaren.
Ikzelf heb nu 3 jr een vriendin uit Rio. Zij is nu klaar met haar studie internationaal recht en wil nu graag naar nederland komen. Na elke 4 mnd op en neer te vliegen willen we eindelijk samen zijn.
Ikzelf ben een zelfstandig ondernemer.

Ander vraagje. Wat ik dus nergens kan vinden is dat als je gaat trouwen in NL, dit veel makkelijker is dan samenwonen. Klopt dit?

Graag tips, reacties, alles!

Obrigado!
Quote:
Door:
Gaúcho
- Lid

Datum:
04-02-2010 12:04:21
Beste dennisbennink,

Ik woon toevallig ook in Rotterdam en heb mijn ega ook hierheen gehaald. De mijne komt uit Salvador da Bahia. Je kan mij mailen naar brasil67@hotmail.com

Via mail kan ik je wat meer vertellen over mijn ervaringen met het halen van mijn vrouw hierheen.

Plus over tips kan ik je dan wat meer informeren want die heb ik planty.

Mvg,

Gaúcho
Door:
Sjors
- Lid

Datum:
12-02-2010 18:24:29
Quote:
Ander vraagje. Wat ik dus nergens kan vinden is dat als je gaat trouwen in NL, dit veel makkelijker is dan samenwonen. Klopt dit?

Samenwonen kun je vandaag nog gaan doen. Voor trouwen moet je eerst het e.e.a. regelen. Officieel samenwonen vereist een samenlevingscontract. Zie op notaris-sites voor meer info.
Overigens haalt het niets uit voor IND (wordt als hetzelfde beschouwd (mits officieel vastgelegd).

Deze site (http://farofadetulipas.blogspot.com/ ) is wellicht leuk voor je vriendin.
Door:
borbelius
- Lid

Datum:
25-03-2010 22:56:14
vraag jezelf af wat je vriendin hier kan doen en of ze daar blij van wordt.....

vraag je ook af of je in het ondernemersklimaat van Nederland meer ruimte hebt tot ondernemen dan in Brazil.......

een procedure doorlopen is niet moeilijk.
samen wonen in NL ook niet

gelukkig worden met een vrouw die gestudeerd heeft maar daar weinig mee kan doen, wel...
Door:
Bert V.
- Lid

Datum:
26-03-2010 03:09:45
Tenzij je ega oud, lelijk en dik is, dan zou het haar laatste strohalm zijn en maakt het haar verder helemaal niets uit wie haar naar NL haalt.

Ik neem aan dat dat niet zo is, het komt namelijk zelden voor. In ieder geval succes en veel geluk gewenst!

Neem voor de zekerheid contact op met www.ajuda.nl en ga niet in zee met zogenaamde ervaringsdeskundigen. Kost een paar centen maar die man weet waar hij over praat. Iedere ervaring en situatie is namelijk anders en hij kent de mogelijkheden en onmogelijkheden. In één keer de juiste weg zou voor mij als zelfstandig ondernemer meer waard zijn dan lange tijd alles moeten aanhoren en zelf uitzoeken wat nou wel en niet waar is.

Reactie plaatsen
Bericht:
Uw naam:
Uw email adres:
Anti-spam:
Vul de onderstaande code ter controle rechts in.
Forum, Anti-Spam code

Nieuwbrief: Wilt u lid worden van onze nieuwsbrief?
Ja Nee