ReisStart.nl / Brazilië


5 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 4 5 > Volgende >> Laatste  

Contact gezocht met nederlanders in Sao Paulo
Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
05-03-2013 12:03:58
Hallo, Ik ben Maurice Bouwens en heb de intentie om te imigreren naar Brasilie , Sao Paulo.
Ik zou dan ook graag met nederlanders in contact komen die deze stap al voor mij hebben gemaakt.

Groet Maurice
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
05-03-2013 14:18:48
Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
05-03-2013 16:35:54
Allereerst hallo maarten, leuk dat je reageerd.

Ik heb al langer meegekeken in dit forum en zie jou naam overal weer terug komen.
Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
05-03-2013 16:40:32
Woon jij zelf ook in Sao Paulo Maarten??
en hoelang ben je al daar?
Door:
Bert Ernste
- Lid

Datum:
05-03-2013 17:07:15
Ik schreef in 2006 een stukje over ‘Starten in São Paulo’.
--
Dat is grotendeels nog wel actueel, alleen zijn de huizenprijzen (koop en huur) sindsdien sterk gestegen en neemt de hoffelijkheid in de openbare ruimte ook in São Paulo af.
--
Algemeen: een baan vinden is voor een buitenlander meestal niet zo gemakkelijk, contacten zijn erg belangrijk. Een verblijfs- en werkvergunning krijg je niet zo maar, tenzij je getrouwd bent met een Braziliaan(se) of buitenlandse ingezetene van Brazilië of unieke kwaliteiten hebt, waar in Brazilië vraag naar is (dan moet de opdrachtgever het visum aanvragen).
Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
05-03-2013 18:50:08
ik ben sinds een jaar samen met een brasilaanse vrouw uit sao Paulo en heb wel goede contacten op gebouwd. Ik heb me natuurlijk ook ingelezen en had al meteen begrepen dat de spreekwoordelijke kruiwagen hier echt belangrijk is.

Ik zal het stukje van je eens lezen en er mijn voordeel uit halen.

wat betreft woonruimte geen probleem, family heeft een ruim huis en kan daar makkelijk wonen.


Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
05-03-2013 18:53:11
Ik zou het wel erg fijn vinden als ik goede tips zou krijgen die mij verder helpen of dat ik leuke contacten kan maken waar ik later iets aan heb in Sao Paulo.
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
05-03-2013 22:00:30
Ik woon bij Petropolis, dat is zo´n 60 km van Rio. Wat Sao Paulo betreft kan ik je niet goed helpen, maar ik weet e.e.a. van emigratie etc.

Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
07-03-2013 21:00:23
Ja dat is een stuk uit de buurt
ik hoor net dat iemand mijn CV heeft ontvangen ben benieuwd.
Door:
aaronk
- Lid

Datum:
08-03-2013 00:13:21
Woon in Santo andre, Het almere van Sao paulo.. Als ik je ergens mee kan helpen?
Door:
calmo
- Lid

Datum:
10-03-2013 13:17:09
Haha wat een mooie vergelijking Aaronk. Ik meende meer dat Santos, Het Rotterdam (havens) van Zuid-Amerika was.
Door:
calmo
- Lid

Datum:
10-03-2013 13:18:18
oeps meot toch maar eens wat beter de artikelen lezen
Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
10-03-2013 15:04:38
Hallo aaronk en calmo,

Leuk jullie hier te ontmoeten! Wat heeft jullie naar brasil gebracht en wat doen jullie nu??

Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
10-03-2013 15:16:10
Ik zie santo andre is toch al een flinke stad. Ik was 3 maanden geleden in guaruja en sao paulo cidade. Allemaal vlak bij santo andre. Vond het prachtig om daar te zijn en vond de bevolking super in omgang. Dus genieten was het
Door:
aaronk
- Lid

Datum:
11-03-2013 21:31:53
Tja, ben getrouwd met een braziliaanse... Ik heb het hier wel naar mijn zin. Ben aan het werk als een simpele engels leraar. Mijn vrouw heeft een hele goede baan hier, als buitenlander is het helaas HEEL moeilijk om een goede baan te vinden.
Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
11-03-2013 22:55:07
Aaron neem ik aan, niet zo neerbuigend over je beroep. Ik vind het prachtig wat je doet. Ik hoop dat je gelukkig bent.... Neem van mij aan is het allerbelangrijkste .
Ik moet het nog maar waarmaken!!

Wat had jij hier gestudeerd??
Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
11-03-2013 22:57:22
Ik vind trouwens persoonlijk dat veel mensen teveel negatieve berichten plaatsen of mensen teveel afkraken over de ervaringen die ze hebben opgedaan.
Respect voor elkaar a.u.b. muito importante!!!
Door:
Wilbeer
- Lid

Datum:
12-03-2013 18:27:29
@maurice

Dan kun je beter geen contact zoeken met Nederlanders. De meesten zijn na een aantal jaren schijtziek van de bevolking en het land is mij opgevallen. En bij de meesten heeft het huwelijk slechts enkele jaren standgehouden en daarna waren ze de helft van hun bezittingen kwijt en konden ze nog jarenlang allimentatie betalen. Dus het is niet raar dat je veel negatieve ervaringen hoort

Ik heb niet zoveel negatieve ervaringen, ik heb mijn eigen inkomsten, ik zal nooit trouwen (in ieder geval niet in gemeenschap), ben graag helemaal zelfstandig zonder Brazilianen en heb mijn kapitaal veiliggesteld, ik gebruik condooms.

Er zitten hier een paar Gringo's en slechts 1 heeft nog een huwelijk na 5 jaar. De anderen betalen allimentatie. En van een paar weet ik dat hun vrouw niet zo trouw is, want dat heb ik zelf ontdekt toen de man even naar Europa was.

Geniet ervan, maar ho je ogen en oren open. Wonen bij je familie, ik zou er NOOIT aan beginnen. Als je geen paar honderd reals voor een huis kan regelen kun je beter in Nederland blijven. Ik zou in Nederland nooit bij mijn schoonouders wonen, laat staan dat ik dat in Brazilie zou doen.
Door:
aaronk
- Lid

Datum:
12-03-2013 23:13:28
lol @ wilbeer, je heb totaal gelijk.

Mijn verhaal is een stukje anders maurice, Ik ben redelijk jong eigenlijk al naar brazilie gegaan. Ben nu net 28 jaar. En ben sinds 2009 met wat enkele tussen pauze van 1 a 2 maanden eigenlijk al in brazilie. Ben wel heel gelukkig getrouwd.
Ben afgestudeerd in Economie, en ook hier weer aan het studeren.

Ben het voor een groot deel eens met wilbeer. Ik zie HEEL veel gringo/brazilaanse stellen supersnel uitelkaar gaan na 1 kind.

Ik geniet heel erg van mijn tijd hier, maar hoe je ogen en oren goed open. Helaas is hier een belofte en een afspraak niet veel waard.
En bij je schoonouders wonen NIET doen. Dat heb ik echt 100% zonder uitzondering van elke keer fout zien gaan.

Maar laat je niet uit het veld slaan, als je een goed inkomen heb, een leuke huisje. Is brazilie echt genieten.

Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
13-03-2013 04:22:39
Tja, 1 op de drie huwelijken in Nederland gaat kapot, meen ik te weten. En uit onderzoek is gebleken dat men ook niet vreselijk trouw is.

Generalisaties natuurlijk, maar je kan toch echt niet zeggen dat het aan de Brazilianen ligt.
Of dacht je soms dat het hier vrijheid blijheid is voor de man, en de vrouw is het huisslaafje dat kinderen mag baren en verder niet zeuren?

Zo werkt het dus inderdaad niet. Ook niet hier.

En ook in een beschaafd land als Nederland kennen ze het verschijnsel alimentatie. Sommige mensen zullen het verantwoordelijkheid nemen noemen, maar ik begrijp dat het ouderwets is.

Respect voor elkaar, zoals Maurice vroeg? Ik geloof er geen drol van.

5 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 4 5 > Volgende >> Laatste  

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een bericht te plaatsen op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of een gratis gebruikers account aanmaken.