ReisStart.nl / Brazilië


5 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 4 5 > Volgende >> Laatste  

Contact gezocht met nederlanders in Sao Paulo
Door:
Wilbeer
- Lid

Datum:
13-03-2013 16:34:27
Snapten mensen in Nederland maar dat een huwelijk meestal niet is'tot de dood ons scheidt'. In Nederland heb je namelijk ook nog partnerallimentatie, kun je 13 jaar voor je ex betalen. Ik snap dan ook niet dat mensen gaan trouwen, zitten alleen maar nadelen aan.

Maurice, als je naa Brazilie komt zul je wel zien dat trouw hier relatief is. Je zult merken dat de vrouwen overal met je sjansen, die verleidingen weerstaan is moeilijk. Je kan hier beter ook als vrijgezel heen gaan

Allimentatie voor kinderen is natuurlijk logisch. Maar veel mannen die ik ken wilden helemaal geen kinderen..... maar plots waren ze er wel. Ik gooi altijd mijn condooms in de wx, want sommigen zijn in staat dat ding op te vissen en zich zwanger te maken. Soms betaal je hier al snel 400 tot 800 reals allimentatie. Met 2 kinderen gaan die vrouwen geeneens meer aan het werk, ze hebben hun maandloon dan al. Er zou hier wel wat meer voorlichtinbg gegeven mogen worden, veel dames zijn al zwaner als ze 1 zijn en praten al over sex en hoeveel mannen ze al hebben gehad als ze 12/14 zijn.

Ook is er hier veel discriminatie. Als Gringo moet je opeens wel een bijdrage doen op school. Kinderbijslag krijg je niet omndat ze denken dat elke Gringo wel rijk is. Er is heel veel willekeur.

Maar het is een geweldig land. Je moet alleen zorgen dat je goed verdient en niet teveel afhankelijk bent van mensen. Want op de meeste kun je niet bouwen. Ik hoorde hoe een stel Gringo's eens een BBQ gaven voor de hele buurt. Het duurde niet lang of de kratten bier en stukken vlees werden meegenomen en over de schutting gegooid waar ze werden opgevangen door familieleden.

In Brazilie zul je altijd een rijke Gringo blijven. En uiteindelijk is er minimaal 1 familielid die van je wil profiteren.

Maar het is niet erg, zo zit het in elkaar. Je moet je je er alleen niet door laten beinvloeden of je gewillig laten knippen en scheren. Voorbeeldje: bij de supermarkt kopen ze nooit zoveel. Totdat jij erbij staat. Dan gaat het karretje tot de nok toe vol en zorgen ze dat jij bij de kassa staat als er afgerekend moet worden.

Ps, vergeet niet dat als je hier 6 maanden (of zoeiets) samenwoont zonder samenlevingscontract dat dat hetzelfde is als getrouwd zijn in gemeenschap van goederen. De helft is voor haar en als je een huis hebt kun jij meestal vertrekken als de relatie stopt. Ook is het zo dat als jij een kind hebt en teruggaat naar Nederland het eenvoudig voor hen is je te dwingen om allimentatie te betalen, tot loonbeslag aan toe. Ik denk dat na het WK en de Olympische Spelen heel veel Gringos nog een verrassing te wachten staat na 9 maanden.
Door:
Jeroen Haan
- Lid

Datum:
13-03-2013 16:40:32
Beste Maurice en Wilbeer,

Jullie hebben allebei in zekere zin gelijk.
Het is een stereotyp maar je komt het opmerkelijk vaak tegen.
Ik weet nog goed dat een in Nederland woonachtige en werkzame Braziliaanse advocaat tegen mij zei of schreef dat 9 van de 10 gemengde huwelijken NL-BR stranden.
Uiteraard ken ik ook koppeltjes NL-BR die al decennia heel gelukkig getrouwd zijn en ken ik echte succes verhalen. Kan allemaal maar de over het algemeen "verwende" en eerlijke Nederlander trapt overal in als hij niet uitkijkt. De Braziliaan heeft geleerd te overleven en hanteert de regels soepel (lees: bepaalde mensen een pootje lichten).
Last but not least moet ik opmerken dat er over het algemeen wel een bepaald soort type Nederlander naar Brazilië gaat. Dat speelt volgens mij ook wel mee. Er ging een wereld voor mij open in al die strandtenten in Fortaleza en omgeving... In Nederland kom ik ze op de een of andere manier niet tegen...
PS In het zuiden van Brazilië werkt het al iets anders. De een wil de sfeer van het noorden en de andere wil het Europese karakter van het zuiden. Voor beiden valt wat te zeggen...

Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
13-03-2013 17:02:45
Tjonge tjonge mijnheer Wilbeer, je zit vol veroordelen en misvattingen. Zelden zoveel onzin gelezen.

Dat je zelf niet wilt trouwen en geen kinderen wilt, kan ik me voorstellen. Dat je zo weinig vertrouwen hebt in je bedpartners dat je de condooms weggooit omdat je in bakerpraatjes gelooft is misschien tekenent.
Dat je naar meisjes verwijst die veel te vroeg een kind krijgen, is ook tekenent. Dat je je niet afvraagt hoe dat komt is al erg genoeg, dat je denkt dat ze het zelf zo graag willen om die rijke gringo een loer te draaien is een zeer wijdverbreid misverstand, ook inderdaad in bepaalse kringen in Brazilie.

Jeroen wijst er al op, en niet onterecht. Het is de reden dat ik in Fortaleza nog niet eens dood zou willen worden aangetroffen.
De sekstoeristen hebben echt heel weinig goeds gebracht.
Niet iedereen is dat, dat snap ik ook, maar iemand die meent in een forum over Brazilie te moeten melden dat samenwonen hetzelfde is als commun de bens, en dat als waarschuwing dat de oh zo rijke gringo die alles beter weet mogelijk eens zou moeten betalen voor zijn pleziertjes heeft niet bepaald mijn sympathie.

Of die van vele Brazilianen.

Want jammer voor jou, de Brazilianen zijn niet jouw slaafjes. Je bent hier te gast, gedraag je er nou eens naar, dat heeft meer resultaat dan te denken dat je hier God bent.
Door:
Jeroen Haan
- Lid

Datum:
13-03-2013 17:28:20
Maarten, spijker op zijn kop:
"Want jammer voor jou, de Brazilianen zijn niet jouw slaafjes. Je bent hier te gast, gedraag je er nou eens naar, dat heeft meer resultaat dan te denken dat je hier God bent."

Menig Braziliaan, zelfs de mevrouw bij Receita Federal sprak mij aan over het gedrag van buitenlanders en in dit geval specifiek Nederlanders... De meneer voor mij wilde naam moeder niet geven maar eiste wel een CPF (SoFi nummer) werd zelfs seksueel handtastelijk en wilde haar mobiele nummer en met haar uitgaan... Ze was behoorlijk geïntimideerd en moest het bij mij kwijt. Ik heb toen mijn excuses maar aangeboden voor het gedrag van mijn landgenoten. Dus is maar een van de vele voorbeelden die ik helaas kan geven.
Door:
Wilbeer
- Lid

Datum:
13-03-2013 20:43:53
O o, de morraalridders grijpen weer hun kans.

Het spijt mij Maarten, ik noem even op wat de ervaringen zijn van Gringos die ik hier heb gehoord. Of van die Gringo die net weg is richting zijn vaderland voor 4 weken en hij is nog niet weg of de Braziliaanse vrienden proberen zijn vrouw al te wippen. Ik hoor dergelijke verhalen toch maar al te vaak.

Ik deel even mijn tips, als je verstandig bent gooi je je condooms ook weg. Maar Maarten weet dat niet, die heeft slechts 1 Braziliaanse vrouw leren kennen. Maar vreemd genoeg heb ik 3 goede vrienden die allemaal geen kind wilden, maar nu wel hebben. Trek even je conclusies.

Moet ik me nu ook gaan afvragen waarom ze zo jong kinderen krijgen, dat is zo omdat ze volgens mij dom zijn en niet aan de toekomst denken. Ze zijn vaak te dom om zelf voorzorgsmaatregelen te nemen of nog te naief om de gevolgen te overzien.

Maarten heeft een hele grote roze bril op. Gelooft in de goedheid van iedereen maar is blind voor de alledaagse werkelijkheid. Ik informeer mensen even hoe ze kaal geplukt kunnen worden als ze alleen al gaan samenwonen, maar Maarten trekt daar meteen de conclusie uit dat je dat maar moet accepteren en dat je voor je pleziertjes moet betalen, je wordt bijna meteen afgeschilderd als sextoerist.

Nou Maarten, jij kunt beter je Nederlandse mentaliteit thuislaten. Want ik zie hier elke dag enorm veel dames die zich lekker door iedereen laten nemen en vooral door Brazilaanse mannen. Sex is hier als een soort toetje dat bij elke date hoort. Maar daar weet jij natuurlijk weinig van, daar heb jij namelijk nauwelijks ervaring mee. En ik weet dat een groot deel van de Gringos hun halve vermogen zijn kwijtgeraakt. Dat jij je nou laat knippen en scheren en je gewillig zou laten kaalplukken is jur probleem. Ik gebruik liever een samenlevingscontractje als ik ga samenwonen.

Ik zal nooit handtastelijk zijn bij een dame of mij onbehoorlijk gedragen. Vaak zijn het de dames die een telefoonnummer bij je laten brengen, gezellig aanschuiven, gezellig meedoen met de churrasco en daar vloeien nog weleens leuke contacten uit voort. Maar in de ogen van Maarten jagen de toeristen juist op de dames? Volgens mij is het vaak juist andersom.

En meneer Maarten. Als ondernemer moet ik een bedrijf runnen. Hoe kan ik dat doen als ik de helft kwijt ben na een scheiding? Daarnaast heb ik verantwoording richting een business partner, die dan ook meteen kan stoppen met het bedrijf als de helft weg is. Als je bij een baas werkt heb je dat probleem niet. Maar wacht maar af tot jouw vrouw haar koffers pakt en je meteen je bedrijf kan opdoeken. Denk dan nog maar eens aan dit forum en een zogenaamde \'rijke\' Gringo die wel met dat soort dingen rekening houdt.

Sextoerist, hahahaha. Ik neuk ook in Nederland hoor. En ook daar is dat niet zo moeilijk. Moet ik het dan nalaten nu ik in Brazilie zit? Volgens mij zie jij in iedereen meteen een sextoerist die vrijgezel is.

Je lijkt trouwens wel een Braziliaan. Zodra ze maar denken dat een Gringo gelijk heeft halen ze de slavernij erbij. En hoe kom jij erbij dat ik denk dat ik God ben en Brazilianen als slaafjes behandel? Je hebt een hoop fantasie.

Ga eens lekker een biertje halen bij een strandtent. De kans is 90% dat de bierprijs plotseling is gestegen met 1 reals omdat ze je als rijke Gringo zien die ze op die manier willen naaien, dat is vaak de gastvrijheid in Brazilie. Dat is meteen de mentaliteit van een deel van de Brazilianen. Als je een huis koopt gaat de prijs omhoog, taxiprijs is hoger etcetre etcetra. Maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Maar in Brazilie is een klein gedeelte van de bevolking in staat het voor het grootste deel te verpesten.
Door:
Jeroen Haan
- Lid

Datum:
13-03-2013 21:13:50
Wilbeer en Maarten, waarheid ligt zoals zo vaak ergens in het midden. Jullie hebben beiden een punt. Het is een wisselwerking tussen een bepaald soort Braziliaan en een bepaald soort Nederlander waar andere mensen weer last van hebben. Trouwens de dames die op de heren afkomen verkopen seks maar willen materiële zaken of in ieder geval hun toekomst veiligstellen. Zo werkt de natuur alleen zie je deze in wat extremere mate haar werk doen. In het "rijke" Nederland zoeken mensen elkaar uit om karakter want financieel zit de basis wel goed. In Brazilië is of was die basis er niet, hooguit binnen familiebanden. Wie de context eenmaal begrijpt snapt de verwarring ook. Het is maar waar je wiegje heeft gestaan...
En ja, er zijn nou eenmaal veel foute toeristen die het verpesten voor de anderen. Ik schaam mij hiervoor en wil niet voor gringo aangezien worden. In Rio heb ik daar in ieder geval geen last van.
Om met Maurice zijn woorden te eindigen:
"Respect voor elkaar a.u.b. muito importante!!!"

PS
Maurice, je zoekt mensen in SP... Ik zit dus in Rio, wellicht net een brug te ver?
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
14-03-2013 01:16:32
Quote:

Het spijt mij Maarten, ik noem even op wat de ervaringen zijn van Gringos die ik hier heb gehoord.


Nou, dat spijtte je absoluut niet zo te zien. Heerlijk roddelen, vers van de borreltafel.
Die verhalen heb ik heus al veel vaker gehoord hoor, maar ze kloppen niet altijd he.

Quote:
Ik deel even mijn tips, als je verstandig bent gooi je je condooms ook weg. Maar Maarten weet dat niet, die heeft slechts 1 Braziliaanse vrouw leren kennen.


Ja hoor vent, Maarten woont al 10 jaar in Brazilie maar is net een kluizenaar, hij komt nooit met andere mensen in contact. Geloof je het zelf?
Als je even in wikipedia kijkt zal je zien dat de levensduur van sperma buiten het lichaam ongeveer 5 minuten is. Tenzij je na de daad als een blok in slaap valt is het opschieten geblazen voor de bedriegster.
Leuk te horen dat je zoveel vetrouwen en respect hebt voor de Braziliaanse vrouw (dit is sarcasme, ik hoop dat je weet wat dat is).

Quote:
Maarten heeft een hele grote roze bril op. Gelooft in de goedheid van iedereen maar is blind voor de alledaagse werkelijkheid. Ik informeer mensen even hoe ze kaal geplukt kunnen worden als ze alleen al gaan samenwonen


Ja, je staat meteen klaar met je oordeel, maar alweer klopt het niet helemaal. Je informatie is niet juist, dus je waardeoordeel is dat ook niet. Vraag nou eens om te beginnen na bij iemand die het echt weet hoe het nou zit bij die uniao estavel, of neem van mij aan dat het inderdaad gelijk staat aan een huwelijk maar NIET IN GEMEENSCHAP VAN GOEDEREN. Herhaal: NIET, wat je vriedjes van de borreltafel ook mogen beweren, want die hebben zich ook nog nooit druk gemaakt om de Braziliaanse wet.

Quote:
Want ik zie hier elke dag enorm veel dames die zich lekker door iedereen laten nemen en vooral door Brazilaanse mannen. Sex is hier als een soort toetje dat bij elke date hoort. Maar daar weet jij natuurlijk weinig van, daar heb jij namelijk nauwelijks ervaring mee


Nee, inderdaad, ik heb nooit zo gestreefd naar dat soort ervaring. Nog roomser dan de paus (ook dit kan je met een zak zout nemen, ik ben ook jong geweest ooit).
Maar geinig dat je afgeeft op de vrouwen, valt je dat zelf niet op? Mannen mogen dat, vrouwen niet. Male chavinist pig heet dat.

Quote:
En meneer Maarten. Als ondernemer moet ik een bedrijf runnen. Hoe kan ik dat doen als ik de helft kwijt ben na een scheiding? Daarnaast heb ik verantwoording richting een business partner, die dan ook meteen kan stoppen met het bedrijf als de helft weg is.


Ondernemer? Bedrijf runnen? Business partner? Hoe doe je dat allemaal zonder verblijfvergunning. Nooit gehoord dat ook Brazilie wetten heeft zeker. Dat komt vaker voor in de buurt van Fortaleza.
Ook nog steeds niet begrepen dat bedrijfskapitaal en persoonlijk kapitaal twee gescheiden dingen horen te zijn.

Kortom, er zijn nog heel wat "misverstanden" weg te werken bij de borreltafel.

Oh, en je wilde toch niet trouwen? Zeur dan niet over scheiden, daar hoef je je echt niet druk om te maken.

Quote:
Sextoerist, hahahaha. Ik neuk ook in Nederland hoor. En ook daar is dat niet zo moeilijk. Moet ik het dan nalaten nu ik in Brazilie zit? Volgens mij zie jij in iedereen meteen een sextoerist die vrijgezel is.


Nee hoor, dat deed ik niet. Maar je trekt het je erg aan, dus het zal wel een schoen zijn die past.

Quote:
Je lijkt trouwens wel een Braziliaan. Zodra ze maar denken dat een Gringo gelijk heeft halen ze de slavernij erbij. En hoe kom jij erbij dat ik denk dat ik God ben en Brazilianen als slaafjes behandel? Je hebt een hoop fantasie.


Je denkt erg veel van MIJ te weten, maar het meeste van wat je hier schrijft vertelt meer over jezelf dan over mij.

Ik kom erbij dat jij GOD denkt te zijn omdat je je zo opstelt. De arrogantie zelve. Als je die indruk niet wilt wekken moet je dat gedrag niet vertonen.

Uit vrijwel alles blijkt dat je Brazilianen minderwaardig vindt en de vrouwen alleen goed om te wippen, mits geblinddoekt en met een prop in de mond.

Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
14-03-2013 03:04:43
(vervolg)
oh ja, en slechts voor één nacht, oprotten voor het ontbijt anders komt moeder er achter.

Laat ik mijn ervaringen er eens tegenover zetten. Misschien helpt het, voor het begrip. Ik bedoel, je gaat toch hoop ik niet alleen naar Brazilie als dekhengst, maar misschien wil je iets opsteken van de cultuur en de bevolking. Het zou toch kunnen?

En dan bedoel ik dus niet Forro meehossen met je dronken kop. Gewoon wat begrip proberen op te brengen voor de mensen, hoe ze leven enzo.

Dat leer je dus absoluut niet door aan de borreltafel met andere hollanders te roddelen en emmeren hoe vreselijk het allemaal is.

Ik heb dan ook vrijwel alleen contact met Brazilianen. Daarnaast heb natuurlijk ook nog een gezin en familie hier. De oudste kleinzoon van 18 heeft inmiddels al twee jaar verkering, hij weet ongetwijfeld net zoveel over condooms als jij, maar ik geloof dat hij zijn vriendin meer vertrouwd. En ik en mijn vrouw ook, raar he.
Dat rondgefladder van jou lijkt me inmiddels al weer vreselijk achterhaald. Ouderwets hoor

Braziliaanse vrouwen zijn ge-emancipeerder dan de meesten zullen denken. Het beslissingsrecht van het wel of niet nemen van kinderen is niet echt aan de man. Dat meisjes op hele jonge leeftijd al zwanger raken is niet zelden het gevolg van misbruik en/of gedwongen kinderprostitutie. Als meisjes van 12 al zouden spreken over hun mannen in hun bed, dan lijkt me dat niet normaal en een geval voor de federale politie. Bovendien vroeg ik me af hoe je dat weet.

Wonen en leven in Brazilie is echt niet zo veel moeilijker dan in Nederland. Maar het is wel anders. Ik ken veel doodeerlijke Brazilianen, zoals onze tuinman die in feite elk klusje doet die we hem vragen, zonder overvragen of gezeur, of de man in de supermarkt die ons helpt het karretje bij de kassa uit te laden en weer in te laden, en dan vervolgens naar de auto te brengen. Wij kennen inmiddels zijn halve levensloop, en hij lijkt echt plezier te hebben. Dat voor een tientje.

Ik ken ook oneerlijke mensen, een ex-corrupte-politieman heeft nog steeds een rekening openstaan van 800 reais. Daar ben ik dan boos om omdat hij en zijn gezin zich voordeden als goede vrienden.

Iemand anders had een lening gedaan van 20 mille. Helaas kwam het dus uit: een lening is vaak een gift. Niks meer aan te doen, mijn fout. Ook zogenaamde vrienden waarin we ons vergist hadden.

Echte hufters ken ik ook. Zo was er een vent die ons een proces aandeed omdat we zeiden dat zijn financielke bewind als sindico onaanvaardbaar was. Hij verloor.

Problemen zat dus, Maar door de bank genomen ben ik blij en tevreden met mijn leven in Brazilie. En dat wou ik graag zo houden.
Door:
Wilbeer
- Lid

Datum:
14-03-2013 03:11:11
Maarten, ga lekker die ballentent van je runnen, of probeer hem aan de straatstenen kwijt te raken (is je nog steeds niet gelukt)Nu begin je weer of waardeoordelen die ik zou geven op vrouwen, het zijn waarnemingen.

Volgens mij sta je met je handen wijdt voor je cafe en denk je dat je jezus bent en jouw moraal moet verspreiden. Maar je bent niets anders dan een gemiddeld barkeepertje die net zijn hoofd boven water kan houden dankzij een Hollandse uitkering. Blij dat ik niet bij je aan de bar zit en je gezeik hoef aan te horenb, misschien is dat wel de reden dat de klanten wegblijven.

Door:
Wilbeer
- Lid

Datum:
14-03-2013 03:26:03
Maarten, ik ken meer Brazilianen dan Gringos hier in Brazilie.

Ik ken alle verhalen van Brazilianen. En ik weet ook wel dat de meeste dames hier hun eerste sexervaring hebben met hun eigen familieleden. Ik weet dat er dorpen zijn waar een soort stamoudste die de baas is van veel mensen de kleine meisjes wipt en dat iedereen daar uit noodzaak maar een meewerkt. En ik weet dat omdat ik enkele docenten ken die mij dus vertellen hoe het in de klas eraan toegaat.

Eigenlijk is Brazilie op veel punten door en door rot. Maar ik kijk naar mijn situatie, ik heb het niet slecht. Dus ik heb helemaal geen reden te zitten klagen bij een stel oosers aan een tafel. Die ken ik wel, maar mijdt ik vooral.

20.000 gejat en dat zien als jouw fout? Dat is juist waar ik mensen voor probeer voor te waarschuwen. Maar ja, dat vat jij weer op als een soort boeman die denkt dat hij god is. Jij bent gewoon dom, als iemand van mij 20.000 jat, dan huur ik voor 5000 iemand in om zijn poten te breken. Maar ik zou nooit in dat soort dingetjes trappen. Voor een barman heb je verdomd weinig mensenkennis als je zo 20.000 weggeeft. Er lopen hier ook zat Gringos rond met grote verhalen over investeringen, maar die proberen ook alleen andere mensen een poot uit te draaien. Dus oppassen voor Brazilianen en Gringos!
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
14-03-2013 04:49:22
Aha, de aap komt uit de mouw.

Mijnheer Wilbeer heeft zich ingelezen, en doet nu net alsof hij de reincarnatie is van JimVe.

Dat is hij dus niet, weet ik met zo ongeveer 99% zekerheid, maar ik kan het zo navragen hoor, we zijn namelijk veel minder dom dan jij wel denkt.

Wat mij betreft kan je gewoon uit Brazilie wegblijven. Helaas heb ik dat niet voor het zeggen, maar ik zou natuurlijk een handje kunnen helpen als je dacht je reet te kunnen afvegen met de wet.
Want je kan net zo moralistisch denken te zijn als je wilt, of juist niet, en je kan van mijn part ook denken dat je weet hoe Brazilianen zijn of de vrouwen, het gaat en ging er dus uiteindelijk om enig respect te demonstreren voor het land en zijn inwoners.

En je demonstreert het tegendeel.

Daarbij komt dus, dat je hebt gemeld moeite te hebben met de nieuwe regels wb de verblijfsduur voor toeristen, en je daar mee probeert te sjoemelen, terwijl er nu blijkt dat je als \"ondernemer\" met een \"business partner\" iets \"runt\" dat dus doodgewoon en simpel gezegd illegaal is.

Dat kan je van mij doen, tenzij ik of iemand anders er last van heeft. Als je het echter gaat hebben over mijn \"ballentent\" die ik op dit moment helemaal niet hoef te verkopen omdat het aardig draait, dan kan het uitlopen op oorlog. Dat wil je vast niet, want IK heb al mijn papieren op orde, jij niet.

Ik vraag je dus je toon te matigen. Brazilie is geen wingewest van Nederland, niet meer. Er zijn hier zat mensen gelukkig, al of niet getrouwd of anderszins. Jij bent de storende en overbodige factor.

Have a nice day
Door:
Wilbeer
- Lid

Datum:
14-03-2013 14:12:23
Maarten, ik heb me helemaal niet ingelezen, ik heb ook geen enkel standpunt gewijzigd. Maar zal ik je eens wat zeggen Maarten met je gepreek. De grootste morraalridders zijn priesters. En we weten allemaal dat dat de grootste pedofielen zijn. Dus ik zou me niet zo gedragen als een priester....

Jij hebt schijnbaar het idee dat je iedereen zo maar in verband kan brengen of wegzetten als sextoerist of pedofiel en een soort god en dergelijke dingen suggereren, maar het smerigste mannetje kan jij zelf wel eens zijn, preker.

Mijn toon matigen, dat zou jezelf eens moeten doen betweter. En ik kan je zeggen Maarten, ik laat mij echt niet naaien door iemand als jij. Ten eerste zou ik nooit zeggen waar ik zit zodat jij me niet kan naaien. Daarnaast zou ik gewoon de boete betalen en het land verlaten. En daarna geef ik iemand 5000 reals om je tent te verbouwen.

Door:
Wilbeer
- Lid

Datum:
14-03-2013 14:19:29
En Maarten, jij weet helemaal niet wat illegaal is. Wie weet heb ik wel investeringen in andere delen van de wereld. Wie weet hoef ik hier helemaal niet te werken. En waarom zou ik belastingplichtig zijn in Brazilie? Jij bengt een simpel figuur die daar echt niet allemaal verstand van heeft. Een betweterend priestertje met NSB sympathien.

Zo Maurice, weet je zeker dat je de Nederlanders wil opzoeken?
Door:
quasimodo
- Lid

Datum:
14-03-2013 15:52:34
2 heren met 2 verschillende meningen. Volgens mij allebei niet van plan zijn mening te veranderen. Beide oud genoeg om dit te beseffen. Zou het dan niet verstandig zijn om elkaar te negeren(Negeren met de klemtoon op de 2e lettergreep zodat ik niet van racisme beschuldigd wordt). Nu ontaard het met beschuldigen over en weer. Volgens mij worden jullie daar allebei niet beter van, tenzij je een persoonlijke vete wil uitvechten via dit forum. Maar open dan een apart topic.
Door:
sven
- Lid

Datum:
14-03-2013 16:26:38
"Ook is er hier veel discriminatie. Als Gringo moet je opeens wel een bijdrage doen op school. Kinderbijslag krijg je niet omndat ze denken dat elke Gringo wel rijk is. Er is heel veel willekeur"

Kinderbijslag? Krijgen Brazilianen dan wel kinder bijslag?

"Ps, vergeet niet dat als je hier 6 maanden (of zoeiets) samenwoont zonder samenlevingscontract dat dat hetzelfde is als getrouwd zijn in gemeenschap van goederen"

Leg dat eens uit van die zes maanden? Voor zover ik weet is een dag al voldoende.

"Ook is het zo dat als jij een kind hebt en teruggaat naar Nederland het eenvoudig voor hen is je te dwingen om allimentatie te betalen, tot loonbeslag aan toe."

Is het betalen van alimentatie niet tevens een verplichting volgens de nederlandse wet? Is het ook niet een morele verplichting? Voor zover ik weet is er een man en een vrouw nodig om een kind te maken.

"Of van die Gringo die net weg is richting zijn vaderland voor 4 weken en hij is nog niet weg of de Braziliaanse vrienden proberen zijn vrouw al te wippen"

Ik kan me goed voorstellen wat voor type vrouw dat is.

"Maar vreemd genoeg heb ik 3 goede vrienden die allemaal geen kind wilden, maar nu wel hebben."

Maar wippen wilden ze kennelijk wel. Met een aspirientje tussen hun benen was hun vriendin nooit zwanger geworden.

"En meneer Maarten. Als ondernemer moet ik een bedrijf runnen. Hoe kan ik dat doen als ik de helft kwijt ben na een scheiding? "

Dan heb je kennelijk of een bedrijf met je vrouw, of je hebt een bedrijf dat geen LTDA is. Je kan namelijk nooit je cotas kwijt raken als je gaat scheiden. Een LTDA is namelijk een sociedade de pessoas. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je je winst moet delen met je ex.

"En waarom zou ik belastingplichtig zijn in Brazilie?"

Je zegt dat je een bedrijf hebt, als je een bedrijf hebt, dan ben je verplicht om aangifte te doen.

"Wie weet heb ik wel investeringen in andere delen van de wereld. Wie weet hoef ik hier helemaal niet te werken"

Door wie weet te zeggen weten we allemaal dat dat niet zo is.


"En bij de meesten heeft het huwelijk slechts enkele jaren standgehouden"

Zeker dat arkefly volkje wat op Iracema hun "vrouw" heeft leren kennen. De meeste nederlanders die ik ken wonen hier al jaren.

"en daarna waren ze de helft van hun bezittingen kwijt en konden ze nog jarenlang allimentatie betalen"

Tja, moet je maar niet met je plassertje denken.

"De anderen betalen allimentatie. En van een paar weet ik dat hun vrouw niet zo trouw is, want dat heb ik zelf ontdekt toen de man even naar Europa was."

Vermoeden bevestigd, Iracema.
Door:
Wilbeer
- Lid

Datum:
14-03-2013 17:48:19
Pfff, er zijn meer mensen die schijnbaar weten hoe het werkt, maar het niet weten en niet kunnen lezen.

Ik zal jullie ook niet informeren hoe ik het doe, daar hebben jullie de kennis toch niet voor. Maar ik blijf helemaal binnen de wet, behalve wat overstay tijd. waar overigens een hele hoop Gringos geen problemen mee hebben.
Door:
Wilbeer
- Lid

Datum:
14-03-2013 18:03:03
Kan iemand mij even vertellen waar ik als wereldreizger belasting moet betalen als ik illegaal in Brazilie zit?

- Nederland
- Brazilie
- Ander land

Is het misschien een ander offshore land waar ik sta ingeschreven? Vul hieronder uw oplossing in:
Door:
sven
- Lid

Datum:
14-03-2013 18:36:18
"Ik zal jullie ook niet informeren hoe ik het doe, daar hebben jullie de kennis toch niet voor. "

Nee dat klopt, na 5 jaar universiteit en Exame van de OAB snap ik er inderdaad geen snars van.
Door:
sven
- Lid

Datum:
14-03-2013 18:37:56
"Kan iemand mij even vertellen waar ik als wereldreizger belasting moet betalen als ik illegaal in Brazilie zit?"

"Als ondernemer moet ik een bedrijf runnen. "

Mijnheer de wereld reiziger, je lult uit je nek.
Door:
DebbieRio
- Lid

Datum:
14-03-2013 19:51:42
Of van die Gringo die net weg is richting zijn vaderland voor 4 weken en hij is nog niet weg of de Braziliaanse vrienden proberen zijn vrouw al te wippen. Ik hoor dergelijke verhalen toch maar al te vaak.

a) dan heb je dus geen echte vrienden
b) als je vrouw erop in gaat, wat voor een vrouw ben je dan mee getrouwd?

Mooie discussie hierboven trouwens

5 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 4 5 > Volgende >> Laatste  

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een bericht te plaatsen op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of een gratis gebruikers account aanmaken.