ReisStart.nl / Brazilië


5 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 4 5 > Volgende >> Laatste  

Contact gezocht met nederlanders in Sao Paulo
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
16-03-2013 03:20:07
@jeroen:

Je suggestie is best aardig en goed bedoeld, maar ik denk dat het in de praktijk niet gaat werken. Niettemin:

brazilieforum.n/memberlist.php?mode=email&u=29

Eerder merkte je op dat dit forum niet gemodereerd zou zijn. Het kan zijn dat Wouter en Sander niet meer echt meelezen, maar er is een contactformulier linksboven.

Meestal werkt dat beter dan klagen in het openbaar.
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
16-03-2013 05:15:49
sorry. Er was een letter weggevallen:

brazilieforum.nl/memberlist.php?mode=email&u=29
Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
16-03-2013 09:53:15
Nou..... Eigenlijk erg jammer!
Ik heb het gevoel dat er niet goed gelezen is wat in deze oproep werd gevraagd! Ik vroeg " ik zou graag met nederlanders in contact komen" en vroeg of iedereen zo vriendelijk wou zijn om hier netjes te blijven.
Maar ik denk dat ik het verkeerde forum heb aangesproken. Jammer voor die personen die wel hele mooie en goede ervaringen hebben.
Nogmaals ik zou graag met mensen in contact komen met goede ervaringen en die wel succesvol zijn.
Door:
sven
- Lid

Datum:
16-03-2013 16:28:46
"Nee sven, het gaat erom of een rechter dat als belediging zou opvatten."

Nee het gaat er om wat een gemiddeld mens als belediging zou opvatten. Jouw opmerkingen zijn per definitie beledigend.

Maurice, op dit forum worden vaak alleen flame wars gevoerd. Zoek op google naar een ander, gemodereerd forum.
Door:
Jeroen Haan
- Lid

Datum:
16-03-2013 17:12:32
Hallo Maurice,

Het spijt mij dit te moeten lezen.
Ook ik had niet moeten reageren op wilbeer maar besefte te laat dat ik off topic was.
Excuses daarvoor, ik zal voortaan beter opletten.
Het is al jaren een probleem, diegene die het benoemd krijgt de wind van voren.
Heel jammer want op zich lees ik interessante vragen en reacties daarop. Met serieuze moderatie zou het best wat kunnen worden.
Op andere Brazilië fora* zie je trouwens het zelfde probleem. Gebrek aan moderatie of een webmaster die zelf de rol van trol aanneemt door oprechte vragen af te kraken. Zo mag je niemand vragen om een container te delen en mag je ook niet zoeken naar deelnemers aan een documentaire...

Succesvolle of anderszins positieve Nederlanders heb ik ontmoet via LinkedIn of de BR-NL KvK www.dutcham.com.br (let op commercieel bedrijf dus geen echte KvK).
Kijk voor de grap ook eens naar:
www.internations.org/
Er is een speciale werkgroep voor São Paulo (in mijn geval Rio) welke dan uitjes organiseert als theaterbezoek of een natuurwandeling, wijnproeverij en etentjes. Ik ga daar binnenkort ook maar eens naartoe. Niet speciaal voor Nederlanders maar voor globetrotters.
Zie verder:
sampapost.blogspot.nl
saopaulo.nlconsulaat.org
Wellicht weet consulaat weer waar mensen samenkomen.
www.nederlandsevereniging.com.br
Is Rio maar niet zo gek ver van Sampa.

Succes!
jeroenhaan@yahoo.com

PS
Wilbeer, als je hier registreert:
brazilieforum.nl/ucp.php?mode=register
en daarna inlogt ga je naar de pagina die Maarten suggereert:
brazilieforum.nl/memberlist.php?mode=email&u=29
Daar kunnen jullie contact leggen en verder bekvechten of besluiten om samen maar een pilsje te gaan drinken.
Heren veel succes verder!

*
www.brazilieforum.nl
www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=58
www.gringoes.com/forum/default.asp?ID_categoria=13
www.fortalezacorner.nl/
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
16-03-2013 17:36:44
Oh jee, nou ben ik ook al een troll.

Mijn beste Jeroen. ik dacht niet dat ik je ooit kwaad heb gedaan, maar mocht dat het geval zijn dan had je me daar best op mogen aanspreken.

Als je beter weet hoe een forum gemodereerd moet worden, kan je je aanmelden bij Rudolf. Ik heb er namelijk meer dan genoeg van om op geniepige wijze geattackeerd te worden of uitgescholden te worden voor NSB-er of wat nog meer.

Je hebt helemaal niks "benoemd". Je laat het ergelijke Brazilie bashing gewoon passeren en dat vrouwen weggezet worden als hoeren is je kennelijk nog niet opgevallen.

Ik heb WEL wat "benoemd" ja, met redenen en argumenten omkleed. Dus krijg ik ook wel eens wat terug, logisch. Daar ben ik niet op zijn minst bang voor. Maar mensen die dreigen met geweld worden niet mijn vriend en dat pilsje zit er echt niet in.

Die vergaande agressiviteit en minachting voor alles wat maar enigszins vreemd is was een van de redenen om Nederland te verlaten. Dus niet de vrouwtjes, want ik heb er al 1, en niet het feesten of je nergens wat van aantrekken.

Als je vindt dat dit een dicussie is waar je niet aan wil deelnemen, doe dat dan ook niet.

Door:
Wilbeer
- Lid

Datum:
16-03-2013 19:10:38
Proest, kkkkkkkk.

Maarten, niemand zet vrouwen weg als hoeren. Op 1 of andere manier ben jij allergisch voor mannen die weleens een pleziertje maken. Schijnbaar zal jij je alleen lekker voelen in een klooster tussen de andere prekers, hoewel jij weet waar de kerk vooral om bekend staat.... Meestal verwelkom jij mensen die naar Brazilie voor een feestje komen met teksten als "blijf lekker thuis, we moeten je hier niet, je bent niet welkom in Brazilie". Waar bemoei jij je mee, wie denk jij wel niet dat je bent! Jezus?! Zat dames die juist wel op dat soort toeristen zitten te wachten die feest komen vieren. Soms trouwen ze er zelfs mee. Die minachting en gedrag richting iedereen die een andere opvatting heeft dan jou is walgelijk.

En in tegenstelling tot jou laat ik mij door niemand naaien. Dus als jij zegt

"Wat mij betreft kan je gewoon uit Brazilie wegblijven. Helaas heb ik dat niet voor het zeggen, maar ik zou natuurlijk een handje kunnen helpen als je dacht je reet te kunnen afvegen met de wet. "

Dan zie ik da als een dreigement. En als iemand mij geld kost, probeerd te naaien als een NSB-er, dan is diegene nog niet klaar met mij. Want dan kom ik nog voor de rechtszaak even een hapje eten in die tent van jou.

Door:
sven
- Lid

Datum:
16-03-2013 19:28:21
"Gebrek aan moderatie of een webmaster die zelf de rol van trol aanneemt "

Deze "trol" is eigenaar van het forum wat je bedoelt en de kosten van het onderhoud zijn 100% voor hem.
Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
16-03-2013 21:49:51
Jeroen haan, bedankt voor de eerste reactie waar ik iets aan heb.

Voor de rest denk ik het mijne over wat er gezegd wordt en ga me niet ook zo opstellen.

Dus zijn er mensen die mij steunen en er iets leuks van willen maken , die zijn wat mij betreft altijd welkom.

Door:
Jeroen Haan
- Lid

Datum:
16-03-2013 22:12:35
Beste Maarten,
Ik kies geen partij maar ben het met je laatste reactie eens.
Ook wat betreft de redenen om Nederland te verlaten!
Wellicht had ik mijn afkeur van wilbeer zijn denigrerende generalisaties duidelijker moeten laten blijken alhoewel er wel een kern van waarheid in zit.
Jij neemt trouwens ook geen blad voor de mond.
Laten wij ontopic en constructief blijven.
Wij kunnen de wereld toch niet verbeteren maar wel onszelf.
Hebben jij of wilbeer nog tips voor Maurice?
Door:
Maarten van Tilburg
- Lid

Datum:
18-03-2013 03:28:09
Het punt is dat het nogal moeilijk is adviezen of hints te geven zonder wat meer te weten over de achtergrond en omstandigheden.

Als Maurice wat meer specifieke vragen heeft hoor ik die graag.
Door:
maurice bouwens
- Lid

Datum:
19-03-2013 07:40:52
Hallo Maarten, mijn vraag is niet heel moeilijk! Lees mijn topic vraag nog eens goed!
Contact gezocht met nederlanders in Sao Paulo!!

Voor de rest snap ik het spel wel en ben na al deze tijd wel op de hoogte voor wat nodig is om naar brasilie te komen of visa versa.

Ik zou het gewoon erg leuk vinden om nederlanders te leren kennen in Sao Paulo en ben erg geinteresseerd in wat ze nu doen.

Thats all
Door:
Jeroen Haan
- Lid

Datum:
19-03-2013 14:56:34
Maurice, ik ben nog even verder gaan zoeken.
Trefwoorden op google.com.br zijn: holandeses sao paulo

www.multiplechoice.com.br/professores.htm
www.holandesa.com.br/lojas.html
g1.globo.com/sao-paulo/itapetininga-regiao/noticia/2012/12/imigrantes-holandeses-mantem-tradicoes-em-paranapanema-sp.html
Dan nog familie van de overige reaguuders alhier. De dames maken soms veel lawaai en de heren moet je echt ver vandaan blijven:
www.spgadoholandes.com.br/gado-holandes.asp
Wat wil je nog meer hehehe.
:-p
Door:
true
- Gast

Datum:
19-03-2013 20:08:57
Jeroen, bedankt!

Wel grappig dat je een site kiest met koeien, Vlees is mijn vakgebied


Door:
Margreet23
- Lid

Datum:
17-04-2013 17:39:10
Hallo Nederlanders in Sao Paulo. Onze zooon woonde daar ook en is nu verhuisd naar Guararema.
Hij is getrouwd met een Braziliaanse en samen runnen ze een restaurant Casarão da Freguesia.
Erg leuk midden in de heuvels.In het weekend zijn ze open, dus willen jullie een keer bij een Nederlander Braziliaans eten, ga eens langs. Op verzoek bakken ze soms appeltaart wel eerst even bellen.
Door:
piet v/d engel
- Lid

Datum:
18-04-2013 00:03:56
ja leuk bellen maar geen tel.nummer?
Door:
Jeroen Haan
- Lid

Datum:
18-04-2013 02:06:35
Hatsekiedee...
www.casaraodafreguesia.com/
Door:
Margreet23
- Lid

Datum:
21-04-2013 00:47:09
www.facebook.com/CasaraodaFreguesia
Estrada do Barreiro 1235, 08900-000 Guararema
+55 11 4693-5106
en Jeroen bedankt.
Ze zijn op vrijdag,zaterdag en zondag open.
Vragen kun je ook stellen via hun facebooksite.
Fijn weekend verder
Door:
NielsZv
- Lid

Datum:
01-05-2013 11:59:48
Heb zojuist dit hele draadje gelezen en moet zeggen dat me kostelijk heb vermaakt. Bedankt allemaal!
Door:
Progresso
- Lid

Datum:
01-05-2013 14:45:45
Gezellig hier.

5 paginas:
  Eerste << Vorige < 1 2 3 4 5 > Volgende >> Laatste  

Reactie plaatsen

Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een bericht te plaatsen op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of een gratis gebruikers account aanmaken.